Californië laat resomeren toe

Californië laat resomeren toe, eerste resomator geplaatst

californië laat resomeren toeCalifornië laat het resomeren toe. Op 17 augustus, heeft California Department of Public Health (DPH) de goedkeuring verleend via een brief om het in staat te stellen voor de eerste alkalische hydrolyse-eenheid in de staat Californië. De goedkeuring omvat de vermindering van de menselijke resten en de vernietiging van ziekteverwekkende micro-organismen gevonden in menselijke resten. Matthews International Crematie Division heeft de exclusieve rechten op de markt van de BIO-crematieoven in Noord-Amerika.

California State Assembly Lid Jeff Miller heeft de afgelopen drie jaar gewerkt om goedkeuring voor het proces van alkalische hydrolyse. Maar de wetgeving hield de bouw van de resomatoria tegen. Miller’s wetsvoorstel, (AB-1615), is unaniem geslaagd voor de volledige stemming van het wetsvoorstel in de Senaat commissies, Milieukwaliteit en Business, Beroepen en Economische Ontwikkeling.

Met vier keer minder koolstofdioxide-uitstoot en een achtste (1/8) van het energieverbruik in vergelijking met klassieke crematie. Bio-crematie of resomatie, biedt voordelen voor het milieu in vergelijking met de traditionele crematie. Het proces maakt gebruik van 95 procent water en 5 procent alkali in plaats van direct vuur en fossiele brandstoffen zoals bij crematie. Na voltooiing van de bio-crematie cyclus, net zoals bij een traditionele crematie, worden de as in een urn geplaatst en teruggegeven aan de familie.

Paul Rahill, President, Matthews International Crematie Division, verklaarde: “We zijn erg onder de indruk van de kennis die door de UCLA vergunningaanvraag en het vertrouwen dat blijkt uit de DPH vergunning dat ons proces veilig is om te bedienen. Wij bij Matthews Crematie Division zijn een leider in de ontwikkeling van de crematie-systemen en milieutechnologie sinds 1946, en de BIO-crematieoven is slechts een voorbeeld van onze toewijding aan veiligheid, energie-efficiënte en milieuvriendelijke technologie. “

2/09/2012

pijltjeAlle uitvaartnieuws volgen?

pijltjeAlles over begrafenissen en aanverwante onderwerpen