Archief

Reclame bij de dood?

Reclame bij de dood?

Reclame maken voor een bedrijf of instelling bij de dood?

reclame bij de dood toegelaten of erover?Reclame bij de dood, is het toegelaten of niet? In Nederland laait de discussie op betreffende reclame op paraplu’s, grafstenen, urnen, lijkwagens en andere producten. Is het normaal dat de naam van het crematorium of de uitvaartverzorger op de urne, groter wordt afgebeeld dan deze van de overledene? Het zijn vragen die men zich stelt en bepaalde consumenten vinden het een stap te ver.

 

Fierheid op het beroep mag bedrijven kenbaar maken

De uitvaartbedrijven spreken over ‘fier zijn op hun naam en beroep’. Daarmee willen ze kenbaar maken wie ze zijn en wat ze doen. Ze zijn er best fier op. Toch spreekt men op de website: geenreclamebijdedood.nl over een etische grens. Waar ligt de ethische grens? Volgens de schrijvers van de website, eindigt het bij de dood van een medemens. Reclame moet daar stoppen, zo blijkt.

 

Poll op de website van geenreclamebijdedood.nl spreekt voor zichzelf

Reclame op het gedachtenisprentje, de wagens, grafstenen, paraplu’s, jassen en mantels en andere materialen, zijn er over. Dat blijkt ook op de poll die gehouden wordt op de website, 90% van de bezoekers die gestemd hebben op deze poll, vinden dat reclame op die plaatsen verboden moet worden en dat dit ongehoord is.

Share/Bookmark

©Uitvaartvlaanderen.be

Gerelateerde onderwerpen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button