NieuwsUitvaart

Reclame van begrafenisondernemer blijkt campagne tegen sms’en achter het stuur

Reclame van begrafenisondernemer blijkt campagne tegen sms'en achter het stuurEen groot reclamebord naast de autostrade in Toronto te Canada, lijkt op het eerste zicht reclame voor een begrafenisondernemer.  Niets blijkt minder waar, het gaat om een campagne tegen het sms’en of bellen achter het stuur.  Want de begrafenisondernemer die op de “reclame” staat, blijkt op internet alvast niet te bestaan.

Wie ‘Wathan Funeral Home’, de zogezegde adverteerder, opzoekt op internet komt er echter al snel achter dat het niet om een begrafenisondernemer gaat, maar om een campagne voor veilig rijden.

“We proberen Canadezen gewoon te doen stoppen met sms’en tijdens het rijden,” zo valt er te lezen. “Dat zal dit jaar in Ontario (Canadese provincie, red.) aan meer mensen het leven kosten dan drinken en rijden. Dat zou je nog woedender moeten maken dan ons reclamebord.”De boodschap werd gecreëerd door reclamebureau John St.  “Mensen zien en horen de woorden ‘Niet sms’en en rijden’ bijna elke dag, maar het aantal mensen dat het toch doet, blijft stijgen,” zegt Mylene Savoie, directeur van John St. in Montreal. “Dus we wilden een andere manier gebruiken om mensen te doen nadenken over de echte gevolgen. Dat is waar ‘Rijd en sms’ vandaan komt.”

In een andere regio in de stad werd een tweede advertentie met dezelfde boodschap geplaatst.

Gerelateerde onderwerpen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button