Archief

Internetmarketing voor begrafenisondernemers is belangrijk

Internetmarketing voor begrafenisondernemers is belangrijk

Is het internet belangrijk voor uw onderneming of niet?

internet-marketing-is-belangrijk-voor-begrafenisondernemersInternetmarketing voor begrafenisondernemers is belangrijk – Het internet wordt door de oudere generatie aanzien als een medium van geen belang om nieuwe klanten aan te trekken. Niets is minder waar, recentelijk hebben marketingexperts onderzocht dat wanneer men als begrafenisondernemer aanwezig is op het internet, nieuwe klanten kan aantrekken.

Elke begrafenisondernemer heeft “zijn” families. Elke familie heeft gemiddeld om de 10 jaar te maken met een familielid dat komt te overlijden. In tien jaar tijd kan er al snel veel veranderen in een familie. Mensen verhuizen, huwen, krijgen kinderen… Zo woont men al snel in een andere gemeente van waar men is opgegroeid.

Dan komt het erop neer om een familie te overtuigen om u als begrafenisondernemer te kiezen. Bij jonge mensen komt het er al snel op neer dat je aanwezig bent op het internet. Een website die duidelijk voldoet aan de internetnormen om vindbaar te zijn in Google, is zeker een pluspunt. Wanneer men een gemeente en het woord begrafenisondernemer ingeeft in de zoekmachine van Google, is het altijd goed om als begrafenisondernemer in deze lijst te staan. Zeker bij de gemeenten waarin je werkzaam bent.

Een echte “klantentrekker” blijkt de plaatsing van online overlijdensberichten te zijn. Dit op de website van een begrafenisondernemer. Onderzoek toont duidelijk aan dat begrafenisondernemers die hun overlijdensberichten online plaatsen, duidelijk meer bezoekers krijgen op hun website. Wat wil zeggen dat men aan naambekendheid werkt. Op vele manieren. Buren, vrienden of kennissen van een bepaald persoon, die net kwam te overlijden, zoeken al snel gegevens op via het internet. Wanneer de naam van de overledene op de website van de begrafenisondernemer staat, met de rouwbrief of de gegevens van het overlijden en de dag van de uitvaart, werkt men aan naambekendheid.

Zo trekt men onderbewust nieuwe klanten aan. Cijfers spreken over een stijging, bij dergelijke begrafenisondernemers, tot 25% meer begrafenissen. Toch welk opmerkelijke cijfers. Wie denkt dat het internet geen krachtig medium is om nieuwe klanten aan te trekken, heeft het goed mis, het internet vormt een bron van mogelijkheden voor de moderne begrafenisondernemer.

Share/Bookmark

©Uitvaartvlaanderen.be

Gerelateerde onderwerpen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button